Različiti oblici Miljkovićeve filozofske misaonosti: mudrost, dubina, dionisko i apolonsko, gnomsko, arhetipsko i dijalektičko mišljenje, usmereni su prema jednoj pesnikovoj vrhovnoj inspiraciji – ontologiji, kao fundamentalnoj filozofskoj nauci. Naime, u osnovnim žanrovima Miljkovićevog stvaralaštva (poezija, eseji, kritike) nominalno je prisutno više osnovnih ontoloških pojmova nego u poeziji drugih savremenih srpskih pesnika. Tim pojmovima, na čelu sa Bićem i ne-bićem, prema „novoj ontologiji”, treba dodati pojedine regije ili slojeve Bića: kosmos, priroda , biljni svet, društveni život… Zatim, pesnikove nove termine, koji su podvrgnuti ontologizaciji, kao postupku uopštavanja. Navedeni pojmovi nemaju samo filozofsku autonomiju, već su organski sjedinjeni sa Miljkovićevom pesničkom „praksom”, tako da se, u ovom slučaju, nesumnjivo može govoriti o istovremenom „pevanju mišljenja i mišljenju pevanja” (M. De Unamuno). Zato se u ispitivanju Miljkovićeve ontološke inspiracije mora poći od njegove poetike, tačnije od definicije te poetike, a takvu definiciju dao je pesnik, i to u svojim izrazito melodijskim stihovima iz poeme „Ariljski anđeo”: „Sve je nestvarno dok traje i diše;/Stvaran je cvet čija odsutnost miriše/I cveta, a cveta već odavno nema:/Bespućem do nade pesmu mi priprema”. Ovim stihovima priključuje se trostihovna celina iz iste poeme: „Ružo pomerena najslađi moj jade/O kako divno traješ izmerena/Svojom odsutnošću, odvažno mislena”. Centralni pojam u citiranim Miljkovićevim autopoetičkim stihovima je pojam odsutnosti, koji je istovremeno i centralni pojam njegovog stvaralaštva i koji je u autorovom pristupu originalno, dosledno i svestrano sagledan iz poetičke, estetičke i filozofske perspektive.