Dovoljno je pogledati sistem naslova pojedinih poglavlja rukopisa predložene knjige, kao što su: Lepo uopšte, Prirodno lepo, Ljudski lepo, Tragično, Umetnost, Umetničko književno stvaranje, Harmonija, Savršenstvo, Estetika i poetika detalja, Estetski doživljaj, Arhetipska estetika, da bi se bez dvoumljenja zaključilo kako je sve to što je Šutić do sada uradio na teorijskom polju, u stvari, bilo neka vrsta uvođenja za ovo što je usledilo, tačnije, pripremni radovi za ovu veliku teorijsku sintezu, do koje je, kao retko ko drugi, došao inspirisan radom jednog književnog velikana. Iz recenzije Prof. dr Sretena Petrovića U ovom rukopisu ukazuje se na niz relacija Andrićeve estetike prema pojedinim filozofima, estetičarima, piscima. Na tu estetiku značajno je uticao Kjerkegor, a njen sadržaj upućuje na estetike Dostojevskog, Balzaka, Zole, Tolstoja. Naslov rukopisa, Zlato jagnje, preuzet je iz Andrićeve kasnije pripovetke Slepac, čija simbolika upućuje na neka od suštinskih piščevih estetičkih opredeljenja. Iz recenzije Zorana Konstantinovića