Iako je u Maevom delu žensko prisustvo bitno, razjašnjano i neophodno, u patrijarhalnoj tradiciji to nije tako. San o Bogu Ocu koji sâm stvara ljudsko muško stvorenje jednostavnim izgovaranjem božanske reči nad šakom gline, i koji potom stvara Evu iz jednog od njegovih rebara, opravdava jevrejsko-hrišćanske konvencije o pravima muškarca nad ženom, tvorca mužjaka nad stvorenom ženkom. Božanska muška moć se imitira kroz vekove: u hrišćanskom trojstvu, u alhemijskim ritualima koji rađaju homunkulusa (kako je kasnije tvrdio Geteov dr Faust), u kabalističkoj magiji koja daje život Golemu u Pragu XVIII veka, u delu doktora Frankenštajna koji čini da se rodi čudovište pribegavajući isključivo nauci, bez žene koja bi ga mogla začeti, a danas u elektronskom svetu koji omogućava stvaranje „dece” i virtuelnih prijatelja u imaginarnim porodičnim vezama Fejsbuka. Svim ovim patrijarhalnim fantazijama, Mae suprotstavlja još jednu plemenitiju i ostvarljiviju: fantaziju o „sinu hiljadu ljudi”, kako muškaraca tako i žena. Svi odgovaramo toj definiciji.
Alberto Mangel
„Valter Ugo Mae je umetničko ime Valtera Uga Lemosa (1971), pisca koji je 2007 dobio prestižnu portugalsku književnu nagradu „Žoze Saramago“. Rođen je u kolonijalnoj Angoli ali je detinjstvo proveo u Portugalu gde je kasnije završio prava apotom i master na odseku za portugalsku književnost, na tamošnjem Filološkom fakultetu. osim što se aktivno bavi pisanjem, povremeno crta grafike ali ima i svoj muzički bend u kome je glavni vokal. Sam Saramago je Maeov O remorso de Baltazar za koju je dobio nagradu rekao da je to pravi književni cunami.“