Knjiga Filozofija medija: ontologija, estetika, kritika II dr Divne Vuksanović predstavlja nastavak promišljanja fi lozofskihproblema, apliciranih na sferu medija i tzv. „medijske kulture“.Elaborirajući aktuelne teme vezane za masovne, proširene, nove medije, kao i domenu multimedije, odnosno tumačeći ih u filozofijskom ključu, što predstavlja novum za teorijskeprilike ovog podneblja, ovom serijom najnovijih ogleda, autorica nas upućuje na problemski odnos, tj. kritičko razmatranje pitanja koja se tiču suvremene estetičke, etičke, političke, ontološke i ideološke strane medijskog posredovanja.Interdisciplinarni spektar rješenja osnovnih metodskih i refl eksivnih problema vezanih za preširoko područje djelovanja medija danas ovdje je prikazan, a potom i otvoreno doveden u pitanje sa stanovišta klasičnih vrijednosti društvenih znanosti (filozofija, sociologija, psihologija, studije kulture…) Značaj ove knjige sastoji se, pre svega, u tome što ona predstavlja pionirski pokušaj, kako u nas, tako i u svetu, filozofske problematizacije gotovo svih teorijski relevantnih tema iz oblasti medija (i njima odgovarajuće kulture), dotičući se, pri tom, i domena preispitivanja same ontologije medija, te njihove aktuelne estetske, etičke, političke, ideološke i interaktivne prakse.