Knjiga ,,Strategije restrukturiranja preduzeća u krizi“ nastala je kao rezultat višegodišnjeg rada, stvaralačkog napora i istraživanja sveta savremenih procesa restruktuiranja preduzeća u svetu i kod nas. Autorova prvenstvena želja je da ovoj oblasti pristupi na jedan drugičiji, originalniji i nadasve pragmatičniji način i da nov naučni pogled na restruktuiranje preduzeća.
U uslovima novonastale krize izazvane smrtonosnim korona virusom COVID 19 i analize literature, osetila se potreba i određena naučna praznina u istraživanju specifičnosti strategija restruktuiranja, što je rezultiralo ovom knjigom. Nova kriza otvara nova pitanja, nameće potrebu preispitivanja bazičnih koncepata, traži nova rešenja i nameće potrebu strategijskog restrukturiranja. U odgovoru na pitanje, gde počinje kriza preduzeća, kriju se i tajne uspešnog restrukturiranja preduzeća u krizi. Autor proces restrukturiranja simbolično predstavlja u vidu mosta, koji predstavlja put koji preduzeće mora proći da bi se uspešno restrukturiralo, a koji spaja kriznu stranu sa stranom rasta i razvoja.
Kada govorimo o krizi, obično, prva asocijacija na to su različiti problemi u poslovanju preduzeća, od finansijskih, menadžerskih na različitim hijerarhijskim nivoima, problemi sa dobavljačima, kupcima i drugim internim i eksternim stejkholderima. Međutim, u ovoj knjizi je respektovan, razvijan i izgrađen i drugi – afirmativni pristup. Pristup koji krizu vidi kao šansu za neki novi početak. Pristup koji krizu vidi kao trenutak da se zastane i analizira ono šta smo i kako uradili i ono najvažnije, šta valja činiti!
Na tom tragu, autor je nastojao je kombinuje nekoliko pristupa. S jedne strane nastojao je da tvrde teorijske stavove, postulate, definicije i podele učini prihvatljivim i razumljivim i za širu javnost. Nastojao je da knjigu ne optereti previše teorijskim pristupom i stavovima, već i određenim praktičnim spoznajama, saznanjima i istinama i da taj odnos bude ravnomeran.
Nedostatak strategijskog restrukturiranja i primene adekvatnih strategija restrukturiranja, kao i novijeg, svežijeg i šireg strategijskog načina razmišljanja, često je bio uzrok propasti i neuspeha mnogih preduzeća u svetu i kod nas. Da li je baš tako i da li je moralo baš tako uvek? Knjiga je obogaćena velikim brojem ilustrativnih prikaza, koji predstavljaju hologram ,,oživljenih“ priča, situacija i slučajeva restrukturiranja.
Knjiga namenjena je svima onima koji žele da steknu elementarna, prošire i sistematizuju postojeća znanja iz oblasti restruktuiranja preduzeća, a to su pre svega studenti (osnovnih, master i doktorskih studija) ekonomskih fakulteta i poslovnih škola, naučnici i praktičari, istraživači, konsultanti, menadžeri, donosioci poslovnih odluka, kreatori ekonomskih politika…