Ova knjiga predstavlja pionirski (početnički) rad koji treba da podstakne na dalja istraživanja i doprinese razumevanju fenomena reforme javne uprave. U praktičnom pogledu, ona treba da bude podsticaj za razmišljanje o adekvatnom modelu reformi u državama u kojima javna uprava i upravljanje tek treba da se reformišu. Da bi se to postiglo, trebalo bi najpre primenom naučnog metoda uspostaviti standarde u vezi sa predmetom našeg interesovanja i izučavanja. Prvi korak u tome jeste ustanovljavanje samog predmeta – šta javna uprava jeste? Nakon ovog elementarnog pitanja nižu se mnoga druga: šta je ili kako izgleda dobra javna uprava, koji model reforme je optimalan za konkretnu državu, čime je reforma uprave determinirana, koja su iskustva drugih država prenosiva (primenljiva u drugim državama) a koja nisu… Imajući ove potrebe na umu logično se nametnula struktura knjige koja predstavlja svojevrsnu simbiozu teorije (prvi deo) i prakse (drugi deo). Jedan od ciljeva ove knjige jeste i da se izvrši „metodološko spremanje“ i ponudi solidan instrumentarijum za uporedno izučavanje reformi javnih uprava. Prvi deo knjige jeste svojevrsan „poziv“ za teorijsko-metodološko uokviravanje nove javne uprave, te izučavanje reformskih procesa. Drugi deo predstavlja primenu toga, uz nastojanje da se izbegne „stihijsko“ poređenje i opisivanje reformi, a bez uvida u povezanost i determinisanost koji se mogu identifikovati u dubljim nivoima analize.