Glavni meni Žanrovi
  • Naslovna
  • Prodavnica
  • Aktuelno
  • O nama
  • Štampa
  • Kontakt
  • Dečja književnost
  • Književnost
    • Proza
      • Dnevnici
      • Putopisi
      • Drama
      • Roman
      • Priče
      • Eseji
      • Pripovetke
      • Aforizmi
      • Tinejdž knjige
    • Kritika
      • Hermenautika
    • Poezija
  • Jezik
    • Leksikon
  • Psihologija
    • Psihologija
    • Rad na sebi
    • Udžbenici iz psihologije
  • Istorija
  • Filozofija
  • Sociologija
  • Politika
  • Reprinti
  • Medicina
  • Monografije
  • Etnologija
  • Novinarstvo
  • Marketing-ekonomija
  • Kultura
  • Religija
  • Udžbenici
  • Ostala izdanja
  • Časopisi
Facebook Instagram
Prijava
Moj nalog
Prijava Registracija

Lost password?

0 Lista želja 0

Nema proizvoda u listi želja.

Pogledaj listu želja

0 0,00 RSD 0
Vaša korpa (0)
Ukupno: 0,00 RSD

Pregled korpeBlagajna

Žanrovi
  • Književnost
    • Proza
      • Drama
      • Roman
      • Priče
      • Eseji
      • Pripovetke
      • Aforizmi
      • Tinejdž knjige
    • Poezija
    • Kritika
  • Dečja književnost
  • Jezik
  • Psihologija
    • Udžbenici iz psihologije
    • Rad na sebi
    • Psihologija
  • Istorija
  • Filozofija
  • Sociologija
  • Politika
  • Reprinti
  • Medicina
  • Monografije
  • Etnologija
  • Novinarstvo
  • Marketing-ekonomija
  • Kultura
  • Religija
  • Udžbenici
  • Ostala izdanja
  • Časopisi
  • Naslovna
  • Prodavnica
  • Aktuelno
  • O nama
  • Štampa
  • Kontakt
011.30.32.414
Facebook Instagram
Glavni meni Žanrovi
  • Naslovna
  • Prodavnica
  • Aktuelno
  • O nama
  • Štampa
  • Kontakt
  • Dečja književnost
  • Književnost
    • Proza
      • Dnevnici
      • Putopisi
      • Drama
      • Roman
      • Priče
      • Eseji
      • Pripovetke
      • Aforizmi
      • Tinejdž knjige
    • Kritika
      • Hermenautika
    • Poezija
  • Jezik
    • Leksikon
  • Psihologija
    • Psihologija
    • Rad na sebi
    • Udžbenici iz psihologije
  • Istorija
  • Filozofija
  • Sociologija
  • Politika
  • Reprinti
  • Medicina
  • Monografije
  • Etnologija
  • Novinarstvo
  • Marketing-ekonomija
  • Kultura
  • Religija
  • Udžbenici
  • Ostala izdanja
  • Časopisi
Facebook Instagram
0 0,00 RSD 0
0 Vaša korpa
Vaša korpa (0)
Ukupno: 0,00 RSD

Pregled korpeBlagajna

Početna Prodavnica Sociologija
Sniženo 20%

Džentrifikacija kao socioprostorni fenomen savremenog grada

ISBN: 978-86-531-0413-9

880,00 RSD Originalna cena je bila: 880,00 RSD.704,00 RSDTrenutna cena je: 704,00 RSD.

Autor Vera Backović
Broj strana 188
Format 24 cm
Godina 2018
Pismo Latinica
Povez Broš
Dodaj u listu želja
Naslov Broj knjiga Cena
Cena za 3 knjige 3 999,00 RSD 333,00 RSD
Cena za 6 knjiga 6 1.998,00 RSD 333,00 RSD
Cena za 9 knjiga 9 2.997,00 RSD 333,00 RSD
Cena za 12 knjiga 12 3.996,00 RSD 333,00 RSD
Cena za 15 knjiga 15 4.995,00 RSD 333,00 RSD
Cena za 15 knjiga 18 5.994,00 RSD 333,00 RSD
Cena za 21 knjigu 21 6.993,00 RSD 333,00 RSD

na zalihama

Podeli: Facebook Twitter Tumblr Linkedin
Opis
Dodatne informacije

Proces džentrifikacije predstavlja vidljiv fenomen preobražaja savremenih gradova, koji sažima nekoliko ključnih dimenzija urbane transformacije: restrukturiranje ekonomije, nove modele upravljanja i planiranja u gradovima, ali i promene obrazaca socijalne stratifikacije i promene u životnim stilovima. Restrukturiranje ekonomije na globalnom nivou (nova internacionalna podela rada i deindustrijalizacija gradova, pre svega gradova najrazvijenijih zemalja, ali i najrazvijenijih gradova regionalnih i nacionalnih urbanih sistema manje razvijenih zemalja) podrazumeva porast udela i značaja servisne ekonomije i kulturne industrije i novu ulogu prostora potrošnje u oblikovanju gradova. Novi preduzetnički model upravljanja u gradovima predstavlja napuštanje menadžerskog modela i njegovu zamenu preduzetničkim modelom (Harvi, 2005). U preduzetničkom gradu ostvaruje se partnerstvo javnog sektora sa privatnim sektorom (firmama i investitorima), a u planiranju gradova veću ulogu dobijaju brendiranje prostora i reklamiranje grada kao robe. Promena obrazaca socijalne stratifikacije (porast servisne i kreativne klase) uslovila je diverzifikaciju društvenih vrednosti i manifestaciju različitih životnih stilova u urbanom prostoru. Pojam džentrifikacije prvi put je upotrebila Ruth Glass 1964. godine u sociološkoj studiji London: Aspects of Change. Nakon toga, taj fenomen je teorijski i empirijski dosta proučavan, ali nije uspostavljena teorija džentrifikacije niti je postignuta saglasnost oko definicije ovog pojma. Najjednostavnije džentrifikacija se može definisati kao proces u kojem dolazi do menjanja fizičke strukture (stambenih) objekata, ili njihove namene (ako do tada objekti nisu sadržali stambenu funkciju), na centralnim gradskim lokacijama, koju prati promena socijalnih karakteristika ljudi kojima su ti renovirani ili novi objekti namenjeni. Džentrifikacija se posmatra kao prostorna refleksija ključnih socioekonomskih procesa u savremenom gradu jer ključne društvene promene (postfordizam i postmodernizam) uslovljavaju i oblikuju njeno ispoljavanje. U objašnjenjima procesa džentrifikacije mogu se izdvojiti dva osnovna pristupa: objašnjenja (ponude) koja polaze od strukturnih promena (restrukturiranja urbane ekonomije – kruženja kapitala) koje stvaraju prostor i imovinu pogodnu za džentrifikaciju, i objašnjenja koja polaze od tražnje – delanja (izbora) aktera koji stvaraju ili koriste džentrifikovane prostore. Idealnotipski moguće je razlikovati pionirsku, profitabilnu i posredovanu džentrifikaciju. U pionirskoj džentrifikaciji, akteri su uglavnom umetnici koji adaptiraju radni i životni prostor čime džentrifikuju susedstvo. U slučaju profitabilne džentrifikacije investitori i građevinske firme grade rezidencijalne objekte koji su namenjeni pripadnicima (nove) srednje klase (servisne i/ili kreativne klase), dok u posredovanoj džentrifikaciji proces iniciraju nacionalne ili lokalne vlasti. Namera ove knjige je analiza i sistematizacija teorijskih koncepata koji se koriste u objašnjavanju procesa džentrifikacije, prvenstveno analiza koncepata koji pripadaju opštoj odnosno urbanoj sociologiji. Analizira se način na koji su oni interpretirani, procenjuje se njihova primenjivost u različitim društvenim kontekstima, ali i njihov doprinos razumevanju ovog fenomena. Ciljevi takve analize su da se ukaže da je za razumevanje nastanka fenomena, njegovog širenja, posebno prelaska pionirske u profitabilnu džentrifikaciju neophodno kombinovanje strukturne i akterske perspektive (neomarksističkog i neoveberijanskog pristupa). Zatim, da se pokaže kako se dihotomija struktura-akteri prelama i kroz određivanje socijalnog položaja aktera džentrifikacije (džentrifikatora) u zavisnosti da li se njihov polažaj određuje strukturno (društvenim položajem), ili posredstvom životnog stila, kao oblasti individualnog izbora. Takođe, da se istakne značajan doprinos teorija kapitala (kulturnog, ekonomskog, socijalnog i simboličkog) u proučavanaju fenomena džentrifikacije. Kako je ispitivanje džentrifikacije nepotpuno bez analize socijalnih posledica na nivou susedstva i grada, pri proceni socijalnih efekata fenomena džentrifikacije (homogenizaciji susedstva, privatizaciji i fragmentaciji urbanog prostora) primenjuju se koncepti urbaniteta i socijalne kohezije. Sledeći geografiju džentrifikacije, jedan od ciljeva ove knjige je procenjivanje mogućnosti primene pojmova koji se povezuju sa fenomenom džentrifikacije u svetskim gradovima (fenomen je najizraženiji i najviše istraživan u najrazvijenijim gradovima, posebno u Njujorku i Londonu), kako bi se ukazalo da li neke socioprostorne promene u postsocijalističkim gradovima spadaju u fenomen džentrifikacije. Koncepti su uvek kontekstualizovani jer fenomen ima drugačija ispoljavanja na različitim prostorima i u različitim vremenskim periodima. Knjiga Džentrifikacija kao socioprostorni fenomen savremenog grada se sastoji iz sedam poglavlja. Nakon uvoda u drugom poglavlju Džentrifikacija kao socioprostorna refleksija ključnih socioekonomskih procesa u savremenom gradu, ukazuje se na ključne društvene promene koje uslovljavaju i oblikuju proces džentrifikacije. Osim toga, analiziraju se i bliski pojmovi urbane obnove i urbane revitalizacije. U poglavlju: Dominantni pristupi u objašnjavanju procesa džentrifikacije, džentrifikacija se osvetljava iz perspektive dva osnovna sociološka pristupa: strukturnog, pre svega, neomarksističkog i neoveberijanskog pristupa. U četvrtom poglavlju Matrice socioloških koncepata značajnih za razumevanje fenomena džentrifikacije, analiza fenomena se odvija na dva nivoa: nivo grada – transformacije urbanog prostora i individualni nivo – ponašanje džentrifikatora. U delu Struktura vs akteri analiziraju se mogućnosi primene Lefevrovog shvatanja proizvodnje prostora i Harvijevog simboličkog kapitala na prostorni aspekt fenomena džentrifikacije – grad i susedstvo. Korišćenjem Burdijeove teorije teži se razumevanju ponašanja prvih džentrifikatora (aktera tražnje), koji su značajni za pokretanje džentrifikacije (Ley, 1996, Zukin, 1989). Uloga aktera ponude (Smith, 1996) je, s druge strane, ključna za širenje procesa i nastanak profitabilne džentrifikacije. U poglavlju Klasa vs životni stil problematizuju se klasno/slojna pozicija džentrifikatora i povezanost džentrifikacije sa klasnim konstituisanjem. Zatim se, dominantno iz burdijeovske perspektive, analizira životni stil džentrifikatora. Nakon toga, u poglavlju Teorije kapitala – kulturni, ekonomski, socijalni i simbolički kapital, razmatraju se mogućnosti primene teorija kapitala (kulturnog, ekonomskog, socijalnog i simboličkog) na različite aspekte džentrifikacije. U četvrtom delu ovog poglavlja Urbanitet grada i džentrifikacija, ispituju se socijalne posledice fenomena džentrifikacije na prostor susedstva i grada, kao i povezanost džentrifikacije sa komercijalizacijom, privatizacijom i fragmentacijom gradskog prostora. U sledećem poglavlju: Diverzifikacija fenomena džentrifikacije, analiza se pomera na kontekstualnu ravan, i bavi se složenošću džentrifikacije kao globalnog i lokalnog fenomena u pogledu dve dimenzije: vremenske (faze kroz koje prolazi proces džentrifikacije) i prostorne (osobenosti procesa u gradovima različitog nivoa razvijenosti). U šestom odeljku Džentrifikacija u postsocijalističkim gradovima otvara se pitanje o specifičnosti džentrifikacije u postsocijalističkim gradovima. Namera ovog poglavlja jeste dalje određenje fenomena džentrifikacije, u pogledu neophodnih i dovoljnih uslova da se neke socioprostorne promene smatraju džentrifikacijom, posebno imajući u vidu specifičnost socioprostorne transformacije postsocijalističkih gradova. U ovom poglavlju analiza se spušta na najkonkretniji empirijski nivo, i zasniva na analizi dostupnih podataka (iz različitih izvora: statistički podaci, empirijska istraživanja, i sl.). U zaključku se sumiraju osnovni nalazi sprovedene analize.

Godina izdavanja

2018

Žanr

Sociologija

Autori

Vera Backović

Akcija

3 za 999

Možda vam se svidi i...

Analiza sadržaja u sociologiji
Quick View Dodaj u korpu
Dodaj u listu želja

Analiza sadržaja u sociologiji

990,00 RSD Originalna cena je bila: 990,00 RSD.792,00 RSDTrenutna cena je: 792,00 RSD.
Postmoderne populacione studije
Quick View Dodaj u korpu
Dodaj u listu želja

Postmoderne populacione studije

702,00 RSD Originalna cena je bila: 702,00 RSD.562,00 RSDTrenutna cena je: 562,00 RSD.
I desnom i levom
Quick View Dodaj u korpu
Dodaj u listu želja

I desnom i levom

440,00 RSD Originalna cena je bila: 440,00 RSD.352,00 RSDTrenutna cena je: 352,00 RSD.
Kultura sećanja
Quick View Dodaj u korpu
Dodaj u listu želja

Kultura sećanja

1.430,00 RSD Originalna cena je bila: 1.430,00 RSD.1.144,00 RSDTrenutna cena je: 1.144,00 RSD.
Anatomija desnice
Quick View Dodaj u korpu
Dodaj u listu želja

Anatomija desnice

1.100,00 RSD Originalna cena je bila: 1.100,00 RSD.880,00 RSDTrenutna cena je: 880,00 RSD.
Legalizujmo kupoprodaju glasačkih prava : unapredimo glasače u prave vlasnike sopstvenih glasova i akcionare države
Quick View Dodaj u korpu
Dodaj u listu želja

Legalizujmo kupoprodaju glasačkih prava : unapredimo glasače u prave vlasnike sopstvenih glasova i akcionare države

715,00 RSD Originalna cena je bila: 715,00 RSD.572,00 RSDTrenutna cena je: 572,00 RSD.
U vrtovima dodira
Quick View Dodaj u korpu
Dodaj u listu želja

U vrtovima dodira

756,00 RSD Originalna cena je bila: 756,00 RSD.605,00 RSDTrenutna cena je: 605,00 RSD.

Noviteti

  • Fractures

    Fractures

    990,00 RSD Originalna cena je bila: 990,00 RSD.792,00 RSDTrenutna cena je: 792,00 RSD.
  • Gordana Hašimbegović - poezija - Trag - Nebeski odjeci

    Nebeski odjeci

    1.100,00 RSD Originalna cena je bila: 1.100,00 RSD.990,00 RSDTrenutna cena je: 990,00 RSD.
  • Kristof Hajn - Divlji konj ispod kaljave peći - nemački klasici - dečja književnost - prevodna književnost

    Divlji konj ispod kaljave peći

    2.890,00 RSD Originalna cena je bila: 2.890,00 RSD.2.312,00 RSDTrenutna cena je: 2.312,00 RSD.
  • Arhitektonika brojeva - matematika - brojeni - pitagorejci

    Arhitektonika brojeva

    1.900,00 RSD Originalna cena je bila: 1.900,00 RSD.1.520,00 RSDTrenutna cena je: 1.520,00 RSD.
  • Gog i Magog - Nenad Petrović - priče

    Gog i Magog

    700,00 RSD Originalna cena je bila: 700,00 RSD.560,00 RSDTrenutna cena je: 560,00 RSD.
Socijalna održivost grada : iz...

770,00 RSD Originalna cena je bila: 770,00 RSD.616,00 RSDTrenutna cena je: 616,00 RSD.

Grad, arhitektura, društvo

990,00 RSD Originalna cena je bila: 990,00 RSD.792,00 RSDTrenutna cena je: 792,00 RSD.

  • O nama

    • O Čigoji

    • Prodajna mesta

    • Zaposlenje

    • Kontakt

  • Korisnički servis

    • Uslovi korišćenja

    • Politika privatnosti

    • Reklamacije

    • Pravo na odustajanje

  • Pomoć pri kupovini

    • Način isporuke

    • Kontaktirajte nas

mc_vrt_opt_pos_73_2x.png
ms_vrt_opt_pos_73_3x.png
logo-dina-card.png
logo-visa.png
amex.png
logo-banca-intesa.png
logo-mc-id-check.png
logo-visa-secure.png

ČIGOJA ŠTAMPA  •  Studentski trg 13 •  11000 Beograd 
Tel: 011.30.32.414 • e-mail: office@cigoja.com
Grafički dizajn:
Vladimir Oreščanin

Naslovna
Prodavnica
Moj nalog
0 Lista želja