Medijska kultura namenjena je studentima osnovnih i master studija kao i široj publici, a posvećena je kritičkom tumačenju medijskog sadržaja i načina funkcionisanja medijskih industrija. Knjiga nudi osnovna saznanja iz oblasti: medijske pismenosti, vlasništva i kontrole nad medijima, medijskih industrija, produkcije informativnog programa, ekonomske igre medija, reklamne industrije, efekata medija, uslovljavanja publike, digitalnih medija, privatnosti i veštačke inteligencije. Autor knjige polazi od pretpostavke da, što nam je funkcionisanje medija i način njihovog uticaja na nas jasniji, to nad tim procesom možemo da imamo veću kontrolu ili čak možemo odustati od korišćenja pojedinih medija. U tom smislu bićemo u prednosti u odnosu na obične korisnike medija, koji se ovoj tematici nisu posvetili i prepustili su se njihovom uticaju, a da toga do kraja nisu ni svesni. Iz neopreznog korišćenja medija potiču mnoge opasnosti opisane u knjizi, kao što su zapadanje u filterski mehur, ugrožavanje privatnosti, gubitak kontrole nad korišćenjem pojedinih adiktivnih digitalnih medija i slično. Većina ljudi medije konzumira na ustaljen način, ne dovodeći u pitanje svoje prakse njihovog konzumiranja. Međutim svaki medij se bori za našu pažnju i u toj borbi je bespoštedan u pokušaju da nas uslovi da ga koristimo uvek i na jednoličan način. Mediji nisu samo štetni, od njih možemo imati puno koristi, međutim, moramo znati da izbegnemo zamke, kao i to da nešto što je danas korisno sutra, usled prevelike upotrebe, može izazivati zavisnost, dekoncentraciju, gubitak fokusa i slične probleme. Na nama je da pokušamo da se takvim pritiscima odupremo i koristimo što veću lepezu medija zarad ličnog informisanja, obrazovanja i zabave. Svrha ove knjige je da studentima i široj publici omogući da steknu veći stepen medijske kulture i veću sposobnost kritičkog odnosa prema medijima. Takođe, cilj je i da zainteresuje publiku da nastavi da produbljuje znanja iz oblasti medijske kulture čitajući dalje literaturu i prateći dešavanja u okviru razvoja medijskih industrija.